Teema / Ikävuodet | 6 − 8 | 9 − 10 | 11 − 12 | 13 − 14 | 15 − 16 | 17 − 19 | 20 − 23 |
---|
Harrastajasta ammattilaiseksi |
Tutustuminen hyvään harrastukseen.Alueellinen sarjapelaaminen.
Seuratyössä valmentajan ja perheen hyvän yhteistyön korostuminen.
|
Kivan harrastuksen jatkuminen. Pelaaminen alueellisissa sarjoissa.
Painopiste edelleen valmentajan ja kodin hyvässä yhteistyössä.
|
Tytöillä pelin fyysisyyden omaksuminen / oppiminen.
Poikien lajivalikoima kaventuu.
Parhaiden pelaaminen ikäluokkaa vanhempien kanssa ( riittävästi haasteita ).
|
Tyttöjen pelaaminen 1- tai 2-sarjatasolla. Poikien pelaaminen 2- sarjatasolla. Harjoittelun tavoitteellistuminen.Henkilökohtaiset tavoitteet selventyvät.
Tavoitteellinen harjoittelu huippu-urheilun suuntaan alkaa.
Parhaiden pelaaminen ikäluokkaa vanhempien kanssa / aikuisten joukkueissa.
|
Tyttöjen pelaaminen ratkaisuroolissa 1-sarjan kärkijoukkueissa.
Poikien pelaaminen 2 - tai 1-sarjassa.
Poikien lopullinen lajivalinta ja huippu-urheilun tavoitteleminen.
Parhaiden pelaaminen ikäluokkaa vanhempien kanssa / aikuisten joukkueissa.
|
Tyttöjen siirtyminen SM-liigajoukkueisiin ja paikan vakiinuttaminen pelaavassa kokoonpanossa (18 -19 vuotiaaana).
Poikien pelaaminen 1-sarjan kärjessä.
|
Poikien siirtyminen SM- liigajoukkueisiin / Ammattilaiseksi.
Tyttöjen pelaaminen ammattilaisina ( ulkomailla ).
|
Valmennus |
Ammattimaisesti toimiva ohjaaja suunnittelee harjoittelun sisällöt.
10 -15 lapsen ryhmiä.
2 ohjaajaa ( tekniikkakoulu ja Aloittavan ohjaajan koulutus suoritettuna )
|
Ammattimaisesti toimiva ohjaaja vastaa harjoittelun sisällöstä.
10 -15 lapsen ryhmiä.
2 valmentajaa ( I -tason koulutus suoritettuna )
|
Ammattimaisesti toimivatt valmentajat vastaavat harjoittelun sisällöstä ja toteutuksesta
10 -15 pelaajan ryhmiä.
2 valmentajaa ( erityisesti tyttöjen valmentajilla II -tason koulutuksen suorittaminen. Tekniikka koulun kertaaminen kun siirrytään kuudella pelaamiseen ).
|
Ammattimaisesti toimivat valmentajat vastaavat harjoittelun suunnittelusta ja toteutuksesta.
10 -14 pelaajan ryhmät.
2 valmentajaa ( II -taso suoritettu molemmilla + tekniikka koulun kertaaminen siirryttäessä kuudella pelaamiseen ).
|
Päätoimiset valmentajat vastaavat harjoittelun suunnittelusta ja toteutuksesta VALTAKUNNALLISESSA VALMENNUSKESKUKSESSA ( nuorten maajoukkueryhmän pelaajat ).
Päätoimiset valmentajat vastaavat harjoittelun suunnittelusta ja toteutuksesta alueellisissa lentopallo -oppilaitoksissa/ akatemioissa. Nämä valmentajat ottavat vastuun kokonaiskuormituksen seurannasta ja koordinoinnista yhteistyössä seuravalmentajan kanssa.
2 valmentajaa / 10-14 pelaajaa ( II-tason koulutus ).
|
Päätoimiset valmentajat vastaavat harjoittelun suunnittelusta ja toteutuksesta valtakunnallisessa valmennuskeskuksessa.
Päätoimiset valmentajat vastaavat harjoittelun suunnittelusta ja toteutuksesta alueellisisssa lentopallo - oppilaitoksissa ja akatemioissa. Nämä valmentajat ottavat vastuun kokonaiskuormituksen seurannasta ja tekevät yhteistyötä seuravalmentajien kanssa.
Päätoimiset SM-liigavalmentajat vastaavat nuorten liigapelaajien *( kuusikko pelaajat ) valmennuksen suunnittelusta ja kokonaisrasituksen seurannasta.
2 valmentajaa / 10-14 pelaajaa. III-tason valmentaja koulutuksen suorittaminen.
|
Päätoimiset SM-liigavalmentajat / Akatemia valmentajat vastaavat pelaajien kehityksen jatkumisesta. Ammatti urheilijat ottavat vastuuta itse fyysisestä kehittymisestään yhdessä seuravalmentajien/ maajoukkuevalmentajien kanssa.
Valmentajalla mielellään kansainvälistä kokemusta huippulentopallosta. III- Tason valmentaja koulutus + VAT - tutkinto.
|
Harjoitusmäärät |
Lajiharjoitus 2 x vko a 1 - 1,5t
Omatoimista liikuntaa joka päivä / muut lajit jotka kehittävät nopeutta.
Muu liikunta: yleisurheilu monipuolisesti, telinevoimistelun perusteet
Kokonaisliikuntamäärä 16-20tuntia
|
Lajiharjoitus 2 x vko a'1,5 -2 tuntia.
Omatoimista liikuntaa päivittäin .
Muita lajeja: yleisurheilu ( hypyt, heito, pikajuoksut) ,voimistelu
Kokonaisliikuntamäärä 16-20 tuntia /vko
|
TYTÖT:
3 lajiharjoitusta viikossa a' 2 tuntia.
Oheisharjoittelua 2 x viikossa ( ellei tukevaa lajia rinnalla ) ohjatusti.
Omatoimista liikuntaa päivittäin.
POJAT:
2 - 3 lajiharjoitusta viikossa a' 2 tuntia.
Oheisharjoittelu osana lajiharjoituksia.
Omatoiminen liikunta/ muut lajit päivittäin.
Muut lajit: yleisurheilu ( hypyt, heitot ,pikajuoksut ), voimistelu
Kokonaisliikuntamäärä 16-20 tuntia / vko
|
TYTÖT:
4 lajiharjoitusta viikossa a'2 tuntia.
Oheisharjoittelua 2 -3 x 1t
. Muuta liikuntaa päivittäin.
POJAT:
3 lajiharjoitusta viikossa a' 2 tuntia.
Oheisharjoittelua 2 x 1t/vko ( ellei tukevaa lajia rinnalla ).
Muuta liikuntaa päivittäin / toinen laji mielellään yleisurheilu ( hypyt, heitot, pikajuoksut )
Kokonaisliikuntamäärä 16-20tuntia/vko
|
TYTÖT:
4 lajiharjoitusta viikossa a' 2 tuntia.
Oheisharjoittelu 4 t/vko ( fysiikka ).
POJAT:
4 lajiharjoitusta a' 2 tuntia.
Oheisharjoittelu 3 t/vko.
Turnausviikolla 3 lajia + 2 oheista (3t ).
Kesäisin muita lajeja ( mielellään yleisurheilun heitot , hypyt ja pikajuoksu ) ja sitä kautta ominaisuuksien monipuolinen kehittäminen.
Omatoiminen harjoittelu:
-
2 -3 t/vko ( aerobia+ lihashuolto )
Kokonaisliikuntamäärä 16 -20 tuntia / vko
|
Lajiharjoittelu 10-12 t/vko (a' 1,5 -2,5t ) .
Peliroolien mukainen henkilökohtaista harjoittelua
Oheisharjoittelu 3 - 4 t viikossa ( fysiikka ). Tytöt tekevät enemmän kuin pojat.
Omatoiminen harjoittelu:
-
2 - 4 t/vko ( aerobia + lihashuolto )
Kokonaisliikuntamäärä 16 -20 tuntia/vko
|
Harjoituskausi:
Lajiharjoittelu 14 t/vko
Oheisharjoittelu 8 t/vko
Kilpailukausi:
Lajiharjoittelu 12 t/vko + pelit 8t ( 2 peliä viikonloppuna ).
-
osa lajiharjoittelusta pelipaikka kohtaista tekniikkaharjoittelua
Oheisharjoittelu 5 - 8 t/vko
|
Teema / Ikävuodet | 6 − 8 | 9 − 10 | 11 − 12 | 13 − 14 | 15 − 16 | 17 − 19 | 20 − 23 |
---|
Harjoittelun painopisteet: laji/muu | | |
Tytöt: 50 - 50%
Pojat: 40 - 60%
|
Tytöt:60 - 40%
Pojat: 50 - 50%
|
Tytöt:: 70 - 30%
Pojat :60 - 40%
|
Tytöt : 90 - 10%
Pojat : 80 - 20%
| |
Nuorten maajoukkuetoiminta ja pelaajakatsastus |
Ei katsastus - ja maajoukkuetoimintaa.
|
Ei katsastus - ja maajoukkuetoimintaa.
|
Alueleiritoiminta tytöillä ja pojilla.
Tyttöjen valtakunnaliset maajoukkueleirit alkavat.
Lentopalloliiton tekniikkaleirit osana katsastus - ja koulutustoimintaa.
|
Alueleiritoiminta.
C - Ikäisten alue SM-turnaus syyskuussa.
Maajoukueiden katsastusleiritoiminta alkaa.
Maajoukkuerippileiri.
|
B- ikäisten alue SM-turnaus tammikuussa.
Maajoukkuleiritys ympärivuotista. Kansainväliset turnaukset.
Pohjoismaiden Mestaruus turnaus.
16- vuotiaana parhaat/potentiaalisimmat valtakunnalliseen valmennuskeskukseen harjoittelemaan ja opiskelemaan.
Teemaleirit ( passarit, liberot ) ja katsastustoiminta.
Haastajaleirit keskuksessa oleville pelaajille.
|
U18 EM-karsinnat ja kisat. U18 MM-kisat ( EM-kisojen 6 parasta ). Haastajaleirejä valmennuskeskuksessa.
U19 EM- karsinnat ja kisat. U19 MM-kisat ( EM-kisojen 6 parasta ).
Katsastusleirejä.
|
U20 MM-karsinta ja kisat. Parhaat pelaajat mukana aikuisten maajoukkutoiminnassa. Aikuisten maajoukkue katsastukset.
Sotilaiden arvokisat ( MM, etc ).
Aikuisten maajoukkueiden optimaaliset kilpailu - ja harjoitteluolosuhteet luovat hyvän pohjan siirtymiselle ammattilaiseksi.
|
Lajitaidot |
Perustekniikat:
-
Sormilyönti
-
hihalyönti
-
ala -aloitus
-
hyökkääminen yhdellä kädellä mahdollisimman usein.
YKSILÖIDEN OPETTAMINEN
HUOM! Kopin käytöstä mahdollisimman pian "oikeisiin tekniikoihin"
|
Edellisten lisäksi:
-
kenttä puolustus liikkeet, kierähdys, tiikeri
-
iskulyönnin ponnistus ja kokonais suoritus
-
takapassi
YKSILÖIDEN OPETTAMINEN
HUOM! Kopin käytöstä mahdollisimman pian oikeisiin tekniikoihin
|
Tytöt kuudella pelaamisen opettelua.
Pojat kuudella pelaaminen jälkimmäisenä vuonna ( D- ikäisissä )
Perustekniikat:
-
torjunta tekniikka ( askeleet ,käsien taito, ponnistus )
-
ylä aloitus ( leija jalat maassa, hyppyleija )
-
yhden jalan ponnistuksella hyökkäys ( tytöt - pojat )
YKSILÖIDEN OPETTAMINEN
Kotitehtäviä taidon harjoitteluun
|
Kahdella/yhdellä passarilla pelaaminen .
Ykköshyökkäysten opettelu ( pojat).
Yhden jalan ponnistuksella hyökkääminen osaksi tyttöjen hyökkäyspelaamista.
Hyppyleijan opettelu
Pallottoman pelaajan liikkuminen
YKSILÖIDEN OPETTAMINEN JOUKKUEHARJOITTELUSSA
Kotitehtäviä taidon harjoittamiseen
|
Yhden passarin järjestelmä pojilla.
Pojilla kolmen metrin hyökkäysen liittäminen pelaamiseen.
Kieerehyppysyötön opettelu
Vastaanottohyökkäyksen kehittäminen ( passi pelaamisen kehittäminen )
YKSILÖIDEN OPETTAMINEN JOUKKUEHARJOITUSTEN YHTEYDESSÄ
Kotitehtäviä taidon harjoittamiseen
|
Torjunta -puolustus ja jatkohyökkäyspelin hiominen.
Kuutospaikan hyökkäyksen opettelu.
YKSILÖIDEN OPETTAMINEN
|
Pelillisen kovuuden kehittäminen kovatasoisilla otteluilla/harjoittelulla.
Taktinen pelaaminen.
YKSILÖN TAITOJEN HIOMINEN
|
Teema / Ikävuodet | 6 − 8 | 9 − 10 | 11 − 12 | 13 − 14 | 15 − 16 | 17 − 19 | 20 − 23 |
---|
Fyysismotorinen harjoittelu ja niiden herkkyyskaudet |
Ensimmäinen motorinen herkkyyskausi on syntymästä kahdeksaan ikävuoteen.
6-8 vuotiaiden lasten harjoittelussa huomioitava:
MOTORISTEN PERUSTAITOJEN MONIPUOLINEN HARJOITTELU
-
Tapainotaidot: Tasapainon harjoittelu paikallaan ja liikkeessä erilaisten teline- ja esteratojen avulla.
-
Esineen käsittelytaidot: Pallon heitto-kiinniotto, pallon vierittäminen, pallon lyönti, pallon potkaiseminen.
-
Liikkumistaidot: Juoksu, hypyt, hyppelyt, loikat ja kiipeily.
LAJITAITOJEN OPPIMINEN
-
Lentopallon lajitaitoja (katso teema lajitaidot)
-
Pelaajalla oma lentopallo kotona (kotitehtävät)
KOORDINAATIO
-
Juoksukoulu: Polvennostokävely, polvenostojuoksu, kanta-pakarajuoksu, hyppelyt jne.
NOPEUS:
-
Liikenopeus ja reaktionopeus(näkö-, kuulo- ja tuntoärsykkeeseen). Erilaiset pallopelit ja liikuntaleikit.
-
käden liikenopeus, heittäminen ( erityisesti tytöt)
-
yleisurheilun hypyt , heitot ja juoksut
VOIMA:
-
Nopeusvoimaperiaatteella oman kehon painolla
-
Oman kehon painolla lihaskuntoa: punnerrukset, vatsalihakset, selkälihakset ja kyykyt.
-
Erilaiset teline- ja esteradat.
LIIKKUVUUS:
-
Alku- ja loppuverryttelyjen opettaminen
-
Venyttelyn opettaminen.
-
aktiivinen liikkuvuus
KESTÄVYYS.
-
Monipuolista aerobista liikuntaa 30-60min joka päivä.
-
Erilaiset pelit, leikit ja kisailut
-
hiihto
-
Kävellen tai pyöräillen kouluun!
|
Toinen taidon herkkyyskausi on ikävuosien 9-12 välillä -> TAITOJEN OPPIMISKYKY SUURIMMILLAAN!
9-10 vuotiaiden lasten harjoittelussa painotettava:
YLEISTAITAVUUDEN KEHITTÄMINEN JA VAHVISTAMINEN
-
Erilaiset pallotemput
-
Pallopelit
-
Yleisurheilu
LAJITAITOJEN VAHVISTAMISTA JA UUSIEN OPPIMISTA
-
Lentopallon lajitaitoja (katso teema lajitaidot)
-
Pelaajalla oma lentopallo kotona (kotitehtävät)
KOORDINAATIO
-
Jalkojen taitavuus erilaisten koordinaatio- ja ketteryysratojen avulla, vanneradat, koordinaatiotikapuut.
-
Käsien taitavuus erilaisten heittoharjoitteiden avulla, erilaisten pallon kiinniottoharjoitteiden avulla, yhdistelemällä heitto-kiinniottoharjoitteita.
-
Lajin itsessään tarjoamat monipuoliset koordinaatioharjoitteet. Iskulyöntiaskeleet, torjunta askeleet ja lajitekniikkasuoritukset pallon kanssa tarjoaa mitä parhaita koordinaatiosuorituksia!
NOPEUS:
-
Liikenopeus ja reaktionopeus(näkö-, kuulo ja tuntoärsykkeeseen)Lentopallo ja muut pallopelit, erilaiset liikuntaleikit ja kisailut, joissa reaktioita sekä paljon nopeita pysähdyksiä ja liikkeellelähtöjä.
-
käden liikenopeus, heittäminen ( erityisesti tytöt )
-
yleisurheilun hypyt , heitot ja juoksut
VOIMA:
-
Nopeusvoimaperiaatteella hypyt, hyppely, loikat ja kinkat
-
Oman kehon painolla punnerrukset, vatsalihakset, selkälihakset ja kyykyt
-
Keppijumppa
LIIKKUVUUS:
-
Alku- ja loppuverryttelyt osana harjoittelua
-
Venyttelyn vaatiminen
-
Aktiivinen liikkuvuus
KESTÄVYYS:
-
Monipuolista aerobista liikuntaa 30-60min joka päivä
-
Erilaiset pelit, leikit ja kisailut
-
Hiihto
-
Kävellen tai pyöräillen kouluun!
|
Toinen taidon herkkyyskausi on ikävuosien 9-12 välillä -> TAITOJEN OPPIMISKYKY SUURIMMILLAAN!
11-12 vuotiaiden lasten harjoittelussa huomioitava:
YLEISTAITAVUUDEN VAHVISTAMISTA EDELLEEN
-
Erilaiset pallotemput
-
Pallopelit
-
Yleisurheilu
LAJITAITOJEN VAHVISTAMISTA JA UUSIEN OPPIMISTA
-
Lentopallon lajitaitoja (katso teema lajitaidot)
-
Pelaajalla oma lentopallo kotona (kotitehtävät)
KOORDINAATIO
NOPEUS:
-
Liikenopeus ja reaktionopeus(näkö-, kuulo ja tuntoärsykkeeseen)Lentopalloharjoitteissa nopeita reaktioita palloon ja teräviä liikkeellelähtöjä.
-
Muut pallopelit, erilaiset kisailut, joissa reaktioita sekä paljon nopeita pysähdyksiä ja liikkeellelähtöjä.
-
käden likenopeus, heittäminen ( erityisesti tytöt )
-
yleisurheilun hypyt , heitot ja juoksut
VOIMA:
-
Keppijumppa ja tavoitteena oppia jalkakyykyn, rinnallevedon ja tempauksen tekniikat!
-
Keskivartalon voima/hallinta, monipuoliset kuntopiirit
-
Erilaiset kuntopallon heitot (koripallo, 1kg ja 2kg) ->nopeus/räjähtävyys, lihaskestävyys
LIIKKUVUUS:
-
Alku- ja loppuverryttelyt osana harjoittelua
-
Venyttelyn vaatiminen
-
Aktiivinen liikkuvuus
KESTÄVYYS:
-
Monipuolista aerobista liikuntaa vähintään 30 min, mielellään 60 min joka päivä
-
Erilaiset pelit
-
Hiihto
-
Kävellen tai pyöräillen kouluun!
|
NOPEUS:
-
juoksunopeus ( liike- ja reeaktio nopeus )
-
käden liikenopeus
-
lajinomainen nopeus ( liikkeet torjunnassa, kenttäpuolustuksessa,ponnistuksissa )
-
reaktionopeus näköärsykkeeseen
VOIMA:
-
tytöillä voiman kehittymisen herkkyyskausi ,
-
perusliikkeet: rinnalleveto, jalkakyykky, ylivedot, leuanveto etc käyttö harjoituksissa
-
perusvoimaharjoittelu nopeusvoimaperiaatteella
-
hyppely - ja loikkaharjoitteet
-
lihaskestävyys
-
kuntopallonheitot
-
nopeusvoima harjoittelu hyppelyiden kautta
LIIKKUVUUS:
-
aktiivinen liikkuvuus
-
rintaranka, lantio, olkanivelet
KESTÄVYYS:
-
lajinomainen lajiharjoittelun kautta
-
yleinen kestävyys koknaisliikuntamäärän kautta
-
aerobinen harjoittelu
|
NOPEUS:
-
juoksunopeus ( liike - ja reaktio nopeus )
-
nopeusharjoittelu näköärsykkeeseen perustuen
-
lajinomainen nopeusharjoittelu ( teknisesti oikeat ja tehokkaat lajisuoritukset )
-
käden liikenopeus
VOIMA:
-
perusvoimaharjoittelu
-
noepeusvoima ( pika- ja räjähtävä voima )
-
vapaa -painoharjoittelu
-
huoltava voimaharjoittelu
LIIKKUVUUS:
-
aktiivinen liikkuvuus
-
passiivinen liikkuvuus harjoittelu palauttavana ( pojilla enemmän kuin tytöillä )
KESTÄVYYS:
-
aerobista harjoittelua myös erillisenä yksilöllisyys huomioiden
-
osittain lajiharjoittelun kautta
-
palauttava aerobinen harjoittelu
|
NOPEUS:
-
reaktionopeus näköärsykkeeseen
-
ponnistus kontaktin nopeus
-
lajinomainen nopeus, tehokkaiden lajisuoritusten kautta
VOIMA:
-
pojilla voiman kehittymisen herkkyyskausi
-
vapaa painoharjoittelu nopeusvoimaperiaatteella
-
kuntopallonheitot
-
yksilöllisyys
-
tytöillä enemmän voimaharjoittelua kuin pojilla
LIIKKUVUUS:
-
aktiivinen liikkuvuus
-
palauttava passiivinen venyttely
KESTÄVYYS:
-
lajinomainen kestävyys lajiharjoittelun määrän kautta
-
aerobinen kestävyys palauttavana harjoitteluna, Lenkkeily, uinti
-
yksilöllisten tarpeiden mukaan
|
NOPEUS:
-
reaktionopeus
-
lajinomainen nopeus tehokkaiden lajisuoritusten kautta
VOIMA:
-
perusvoimaharjoittelu
-
noepusvoima harjoittelu ( pika -ja räjähtävä voima )
-
yksilöllinen harjoittelu
LIIKKUVUUS:
-
aktiivinen liikkuvus
-
palauttava venyttely ( passiivinen )
KESTÄVYYS:
-
lajiharjoittelun määrän kautta
-
palauttava aerobinen lenkkeily
-
yksilöllisyys
|
Psyykkinen valmennuksen tavoitteet |
Kyky toimia erilaisissa pelikokoonpanoissa ja erilaisuuden hyväksyminen. Kognitiivisten pelitaitojen kehittyminen mm. mallioppimisesta mielikuvien käyttöön, avaruudellisen hahmottamisen kehittyminen ja kilpailutilanteisiin tottuminen.
|
Positiivisen minäkuvan omaksuminen. Kilpailutoimintaan sitoutuminen. Psyykkiseen kestävyyvteen kasvaminen. Motivoituminen taito- ja taktiikkaharjoitteluun.
|
Harjoittelutaidon vakiintuminen: keskittymiskyky, tavoitteellisuus,pitkäjänteisyys ja sisukkuus. Vastuunottaminen harjoittelun ja pelisuoritusten laadusta. Itseohjautuvuus ja urheilullisten tavoitteiden työstäminen. Lajivalinta ja kokonaisharjoittelua tukevien oheisharrastusten ylläpitäminen.
|
Huippu-urheilijatyyppien löytäminen ja sitouttaminen maajoukkuetoimintaan. Psyykkisten menestystekijöiden merkityksen oppiminen osaksi henkilökohtaista kokonaisvalmennusta. .
|
Psyykkisten kehityskohteiden ja vahvuuksien arviointi pelikatsastuksen ja peliroolituksen näkökulmasta. Henkilökohtainen psyykkisen kilpailusuunnitelman oppiminen. Maajoukkuetoimintaan itsenäisesti sitoutuminen ja joukkue-urheilun psyykkisten menestystekijöiden omaksuminen.
|
Huippusuorituksen ja ammatillisen otteen vakiinnuttaminen - yksilöurheiljana joukkuelajissa.
|
Huippu-urheilun karikoista selviäminen ja ammatillisen uran vakiinnuttaminen.
|
Psyykkisen valmennuksen toimintamalli |
Valmentajan ja vanhempien yhteistyön tukeminen ja psyykkisten tekijöiden omaksuminen osaksi seuratason valmennustyötä. Psyykkisen valmennuksen osuus Aloittavan ohjaajan koulutuksessa ja I-tason valmentajakoulutuksessa.
|
Urheilupsykologin koulutus osana II-tason valmentajakoulutusta.
|
Urheilupsykologinen koulutus osana Liiton valmentajakoulutusta.
|
Urheilupsykoginen testaus rippileirillä ja maajoukkuetapahtumissa: peliroolit, vahvuudet ja kehityskohteet, rekrytointi valmennuskeskukseen ja nuorten maajoukkuetoimintaan.
Testipalaute urheilijalle ja huippu-urheilijatyyppien sitouttaminen maajoukkuetoimintaan. Yhteistyö perheiden ja vanhempien kanssa.
|
Urheilupsykologinen testaus: persoonallisuustestit, urheilupsykolgoiset testit, haastattelu, henkilökohtaiset testipalautteet urheilijille, valmentajien työnohjaus, yhteistyö vanhempien kanssa.
|
Psyykkisen valmennuksen -kurssi valmennuskeskuksessa. Maajoukkuetoiminnan tukeminen: urheilupsykologinen koulutus ja erilaiset psyykkisen valmennuksen prosessit (ryhmäyttäminen, kilpailuun valmistautumisen joukkueena).
|
Henkilökohtaiset keskustelut ja tapaamiset. Urheilupsykoginen tuki urheilu-uraan liittyvissä ongelma- ja kriisitilanteissa.
|